Broken Face

Broken Face

Originele tutorial HIER

Deze tutorial is geschreven door Stella StardesignPSP,het © is van haar.
Het is niet toegestaan deze of delen hiervan te kopiëren,te linken en/of ergens anders te plaatsen zonder haar toestemming.

De tutorial is geschreven met PSP X,maar kan ook met andere versies gemaakt worden.
De vertaling is geschreven met PSP X 3.
Als deze tutorial op een andere lijkt is dat louter toeval.

Ik heb van Stella toestemming gekregen om haar tutorials te vertalen.
Stella dank je wel dat ik je mooie tutorials mag vertalen.
Tengo permiso para traducir los tutorials de Stella.
Gracias Stella que puedo traducir tus tutorials .

Voor de tutorial is gebruikt:
1 Selectie   –   seleccion_brokenface_1   Plaats in je PSP map Selecties
! Verloop    –   bhw22   Plaats in je PSP map Verlopen
1 Textuur   –   futacht   Plaats in je PSP map Texturen
1 Preset     –   extrude_brokenface  
Dubbel klik op de preset staat dan gelijk in het filter of
plaats het in de filtermap  Alien Skin – Eye Candy 5 – Impact – Extrude

Materiaal
1 Tube   –   marco_brokenface
1 Tube   –   ketlandscape023
1 Tube   –   GINATUBES FEMME 1767

Filters
Adjudt – Variations
Mehdi – Seamless Border 2
Simple – Left Right Wrap
Simple – Top Left Mirror\Unlimited 2.0 – Tile & Mirror – Mirror Scaled
Alien Skin – Eye Candy5 – Impact – Extrude

Open de materialen in PSP,dupliceer met Shift+D,sluit de originelen.

Kleuren:
Voorgrondkleur (VG) op # ffffff
Achtergrondkleur (AG) op # 8a794c

1      
Open een nieuwe transparante afbeelding 900 x 600 pixels
Vul met het verloop Lineair (VG)

         
2      
Lagen – Dupliceren
Effecten – Filter Simple – Left Right Wrap

Effecten – Filter Mehdi – Seamles Border 2
150-300 / 150 / Bidirectional / Compact / Canvas transparant


         
Lagenpalet – Mengmodus op Vermenigvuldigen
Lagenpalet – noem deze laag Mehdi 1
 
3      
Lagen – Dupliceren
Effecten – Filter Mehdi Seamless Border 2
150-300 / 150 / Bidirectional / Mirror


         
Effecten – Filter Simple – Top Left Mirror
Lagenpalet – Mengmodus op Overlay

4      
Activeer de onderste van deze twee
Effecten – 3D Effecten – Slagschaduw / Kleur # 52492e / 0 / 0 / 60 / 40
        Effecten – 3D Effecten – Slagschaduw / Kleur # 000000 / 0 / 0 / 60 / 40          

5      
Activeer de laag Mehdi 1
Selectie – alles selecteren
Selectie – Zwevend
Selectie – Omkeren
         
Activeer de onderste laag
Effecten – Textuur Effecten – Textuur – zoek het textuur futacht / kleur #ffffff

6      
Lagen – Nieuwe Rasterlaag
Effecten – 3D Effecten – Gestanst

         
Selectie – Niets selecteren

7      
ketlandscape023 – kopiëren – plakken als nieuwe laag
Plaats aan de linkerkant – zie voorbeeld crea
         
Sluit de bovenste 2 lagen even om de tube te verplaatsen
Open ze weer als de tube op zijn plaats staat

8
Activeer de laag Mehdi 1
Lagen – Dupliceren
Effecten – Filter Unlimited2.0 – Tile & Mirror – Mirrored Scaled

         
Om de volgende bewerking te doen is het beter de overige lagen te sluiten

Activeer Gereedschap Toverstaf – Selecteer het witte gedeelte
          

Effecten – Textuur Effecten – Wavepatroon
Kleur Weefdraad # ffffff  – kleur Tussenruimte # 000000

  Selectie – Niets selecteren
Open de andere lagen weer
 
9      
Activeer de laag Medhi 1
Selectie – Laden/Opslaan – Selectie laden van schijf
laad de selectie seleccion_brokenface_1

     
Effecten – Textuur Effecten – Bont

         Effecten – Randeffecten – Sterker Accentueren

Effecten – Filter Alien Skin – Impact – Extrude
Zoek de preset extrude_brokenface – druk ok
         
Je kan ook de instelling van het printje overnemen
39 / 41.23 / 10 / 50 / Solid Color AG kleur / 45 / 44 / Highlight Color AG kleur / 44

         
Selectie – Niets selecteren

Open alle lagen weer

10    
Lagenpalet – activeer de bovenste laag
GINATUBES FEMME 1767 – kopiëren – plakken als nieuwe laag
Afbeelding – formaat wijzigen – Wijzig  met 80% – alle lagen niet aangevinkt
Plaats rechtsonder tegen de onderkant aan – zie voorbeeld crea

Lagen – Dupliceren
Effecten – Filter Adjust – Variations
Klik 1 x op Original
Klik 3 x op More Yellow
Klik ok
         
Lagenpalet  – klik rechter muisknop – Eigenschappen – Mengmodus op Overlay – Dekking op 67%
Activeer de onderste laag van deze twee
Effecten – 3D Effecten – Slagschaduw / Kleur # 000000 / 0 / 0 / 60 / 10
       
Aanpassen – Eenstapsverwijdering van Grofkorreligheid

11    
Lagenpalet – activeer de bovenste laag
Marco_brokenface – kopiëren – plakken als nieuwe laag
Lagen – Dupliceren
Lagenpalet – Mengmodus op Zacht Licht
       
Activeer de onderste van deze twee
Lagenpalet – klik rechter muisknop – Eigenschappen – Mengmodus op Luminantie oud – Dekking op 23%

12    
Lagenpalet – activeer de bovenste laag
Lagen – Nieuwe Rasterlaag
Vul met de kleur # 8a794c
       
Selectie – Alles selecteren
Selectie – Wijzigen – Inkrimpen met 2 pixels
Druk delete op het toetsenbord
       
Het Lagenpalet ziet er nu zo uit – van linksonder naar rechtsboven
Voor de duidelijkheid zijn de lagen hernoemd

       
13
Selectie – Alles selecteren
Afbeelding – randen toevoegen – 15 pixels symmetrisch – kleur # 9d8e69
Selectie – Omkeren
       
Effecten – Textuur Effecten – Bont / 5 / 100 / 50 / 200
       
Effecten – Randeffecten – Sterker Accentueren

14
Plaats je naam/watermerk

Zet de VG kleur op het verloop bhw22

Lagen – Nieuwe rasterlaag – vul met het verloop
Lagenpalet – klik rechter muisknop – Eigenschappen – Mengmodus op Overlay – Dekking op 70%
( Afhankelijk van het gewenste resultaat ,kun je ook  voor een andere Mengmodus kiezen of het overslaan)
Opslaan als Jpeg

Klaar

©Vertaling Broken Face KeetjeDesign 24-05-2011

Reacties zijn gesloten.