SINE
Deze tutorial is geschreven door Mapie Tutorials het © is van haar.
De originele les vind je hier
Het is niet toegestaan deze of delen hiervan te kopiëren, te linken en/of ergens anders te plaatsen zonder haar toestemming.
Wil je de tutorials op je eigen Club of Groep gebruiken dat moet je zelf toestemming vragen bij de schrijfster.
De vertaling is geschreven met PSPX9 maar het kan ook met andere versies gemaakt worden.
Als deze tutorial op een andere lijkt is dat louter toeval.
Wij hebben toestemming van Mapie haar tutorials naar het Nederlands te vertalen.
Mapie bedankt dat wij je tutorials mogen vertalen.
Detubes zijn van Mapie. Dank je wel! Verkoop deze niet!
Download hier je materialen
Filters:
Dragonfly – Sinedots II
Murameister – Perspective Tiling
Murameister – Copies
De tutorial is geschreven met deze kleuren en de bijgeleverde materialen.
Als je eigen materialen , kleuren of een andere versie van PSP gebruikt
kan het zijn dat je moet spelen met de Mengmodus en/of Laagdekking.
Open je materiaal
1. Open een nieuwe afbeelding van 1024×750
Selecties – Alles selecteren
2. Kopieer de achtergrond en plak in de selectie
Selecties – Niets selecteren
3. Lagen – Dupliceren
Nogmaals Lagen – Dupliceren
4. Je staat op de bovenste laag in je lagenpalet
Effecten – Insteekfilters – Dragonfly – Sinedots II
5. Druk op de K op het toetsenbord
Trek de laag omhoog tot net onder de helft (tot 480)
Druk op M op het toetsenbord
6. Met het selectiegereedschap ingesteld op Rechthoek, Doezelen op 5
Maak een selectie binnenin zoals afgebeeld (rode lijn)
Druk op Delete
Selecties – Niets selecteren
7. Effecten – 3D Effecten – Slagschaduw, 0, 0, 50, 45, zwart
8. Effecten – Geometrische effecten – Sferisch, sterkte – (minus) 100, cirkel
9. Sluit de onderste laag (raster 1) door op het oogje te klikken
10. Activeer de middelste laag in het lagenpalet (kopie van raster 1)
Druk K op het toetsenbord
Trek de laag omhoog tot deze op gelijke hoogte is met de bovenste laag
Druk op M op het toetsenbord
Lagen – Eigenschappen – Dekking op 80
11. Haal de onderste laag weer van de sluiting af dat oogje weer zichtbaar is en activeer deze laag
Effecten – TextuurEffecten – Mozaïek Glas
12. Effecten – Insteekfilters – Mura’s meister – Perspective Tiling
Lagen – Eigenschappen – Dekking op 80
13. Activeer de bovenste laag in je lagenpalet
Lagen – Dupliceren
14. Effecten – Insteekfilters – Mura’s meister – Perspective Tiling
Lagen – Eigenschappen – Dekking op 80
Lagen – Schikken – Omlaag
15. Effecten – Geometrische effecten – Sferisch
Verander het in 100
16. Activeer weer de bovenste laag
Kopieer de little flower en plak als nieuwe laag
Plaats het linksonder
17. Effecten – Insteekfilters – Mura’s meister – Copies
18. Wis met de gum de bovenste 4 bloemen uit
19. Dezelfde slagschaduw als voorheen
Lagen – Dupliceren
AfBeelding – Spiegelen – Horizontaal Spiegelen
20. Kopieer het bloemetje opnieuw en plak als nieuwe laag
Plaats het midden bovenaan
Nogmaals dezelfde slagschaduw
Lagen – Eigenschappen – Dekking op 90 en Mengmodus op Hard licht
21. Kopieer de Lady en plak als nieuwe laag
Afbeelding – Formaat wijzigen met 65%. Alle lagen wijzigen niet aanvinken
Dezelfde slagschaduw
Plaats haar in het midden zoals afgebeeld
22. Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch met 10pix kleur #85a3a7
21. Plaats je watermerk en sla op als jpg
Je creatie is klaar!!!
Bedankt voor het maken
Vertaling door Karin op 22-08-2024
Extra uitwerking AI generated en tubed door mijzelf.