Galene

GALENE

Deze tutorial is geschreven door Mapie Tutorials het © is van haar.
De originele les vind je hier

Het is niet toegestaan deze of delen hiervan te kopiëren, te linken en/of ergens anders te plaatsen zonder haar toestemming.
Wil je de tutorials op je eigen Club of Groep gebruiken dat moet je zelf toestemming vragen bij de schrijfster.
De vertaling is geschreven met PSPX9 maar het kan ook met andere versies gemaakt worden.
Als deze tutorial op een andere lijkt is dat louter toeval.

Wij hebben toestemming van Mapie haar tutorials naar het Nederlands te vertalen.
Mapie bedankt dat wij je tutorials mogen vertalen.

Deze prachtige tutorial is volledig geschreven door
Lin Youngblood
Materialen van Mapie. Dank je wel!

Download hier je materialen

Filters:
Medhi – Sorting Tiles
Alienskin – Impact-Perspective Shadow

De tutorial is geschreven met deze kleuren en de bijgeleverde materialen.
Als je eigen materialen , kleuren of een andere versie van PSP gebruikt
kan het zijn dat je moet spelen met de Mengmodus en/of Laagdekking.

Plaats het alive_@quaPink verloop in je PSPFiles map Verlopen.
Dubbelklik op de Eye Candy-voorinstelling om in Perspective Shadow te installeren.
Open je materiaal

Zet je Voorgrond op #d88ba1 en je achtergrond op #0d5551 of eigen kleuren uit de tube

1. Open een transparante afbeelding 900 x 600 pix.
Vul met het volgende verloop.

2. Effecten – Vervormingseffecten – Spiraal op 293°


Aanpassen – Vervagen – Radiaal vervagen

3. Effecten – Insteekfilters – Mehdi – Sorting Tiles

4. Lagen – Dupliceren
Effecten – Insteekfilters – Mehdi – Sorting Tiles


Lagen – Eigenschappen – Mengmodus op Overlay en Dekking op 50%
Lagen – Samenvoegen – Omlaag samenvoegen

5. Kopieer de background file (_4a8c44c…) en plak als nieuwe laag
Laat hem zo staan.
Dupliceer de laag en zet deze laag op slot in je lagenpalet
Activeer Raster 2 in je lagenpalet.
Lagen – Nieuwe maskerlaag – Uit afbeelding (Narah_mask_0722.jpg)


AFbeelding – Spiegelen – Horizontaal spiegelen
Lagen – Samenvoegen – Groep samenvoegen

6. Activeer kopie van raster 2 de bovenste laag en haal weer van het slotje af.
Lagen – Nieuwe maskerlaag – Uit afbeelding (Narah_mask_0722.jpg)


Lagen – Samenvoegen – Groep samenvoegen
Activeer de bovenste laag in je lagenpalet.

7. Kopieer “cute turtle” en plak als nieuwe laag.
Noem deze laag “turtle”
Afbeelding – Formaat wijzigen met 22%. ALle lagen NIET aangevinkt
Verscherp indien nodig.
Dupliceer deze laag 3x zodat je 4 turtles hebt.
Druk op het oogje van de “turtle”laag (raster 2) dat deze niet zichtbaar is

8. Verplaats nu de andere 3 turtles als het voorbeeld. Er is geen precieze positie nodig ze worden Sterren.


Activeer weer de bovenste laag in je lagenpalet
Lagen – Samenvoegen – Omlaag samenvoegen en herhaal nogmaals

9. Effecten – Textuureffecten – Mozaiek – Antiek


Lagen – Dupliceren
Lagen – Eigenschappen – Mengmodus op Overlay en Dekking op 50%
Activeer de laag eronder in je lagenpalet
Lagen – Eigenschappen – Mengmodus op Normaal en Dekking op 79%

10. Zet je Raster 2 weer zichtbaar in je lagenpalet en schuif de schildpad naar links onder
Lagen – Schikken – Vooraan
Dit hebben we nu

11. Op dit punt, wilde ik wat meer scherpte in de vlinders en bloemen op de achtergrond.
Dit heb ik op deze manier gedaan. note: Ik heb dit niet gedaan als bij origineel omdat je heel nauwkeurig moet selecteren.
Kopieer de background file (_4a8c44c…) en plak als nieuwe laag
Laat zo staan
Met de selectietool, uit vrije hand kun je wat extra elementen selecteren.
Laag maken van selectie en verwijder de background laag eronder.
Selecties – Niets selecteren
Als je dit punt heb gedaan zet de schildpad bovenaan in je lagenpalet.

12. Bewerken – Knip de schildpadlaag en plak als nieuwe afbeelding.
Terug naar je afbeelding.
Bewerken – Kopieren speciaal – Samengevoegd kopieren
Bewerken – Plak als nieuwe laag
Deze gebruiken we later.
We hebben nu 3 losse afbeeldingen.

13. Ga terug naar de afbeelding waar we de hele tijd op hebben gewerkt.
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 2 pixels kleur 2
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 5 pixels kleur 1
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 2 pixels kleur 2
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 20 pixels kleur 1
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 2 pixels kleur 2
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 5 pixels kleur 1
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 2 pixels kleur 2
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 30 pixels kleur 1
Afbeelding – Randen toevoegen – Symmetrisch – 2 pixels kleur 2

14. Selecteer met je toverstaf de 2 brede randen
Lagen – Nieuwe rasterlaag
Kopieer de samengevoegde gekopieerde laag en plak in de selectie
Aanpassen – Vervagen – Gaussiaans vervagen op 10
Selecties – Niets selecteren
Aanpassen – Kleurtoon en verzadiging –
Adjust / Hue and Saturation / Kleurtoon, verzadiging, helderheid

15. Kopieer de schildpad weer en plak als nieuwe laag.
Zet links onder in de hoek.
Lagen – Dupliceren
Activeer de laag eronder.
Effecten – Insteekfilters – AlienSkin – Eye Candy 5 – Impact – Perspective Shadow.


Lagen – Eigenschappen – Mengmodus op Luminantie oud

16. Kopieer de waternymph en plak als nieuwe laag.
Afbeelding – Spiegelen – Horizontaal spiegelen.
Zet op een mooie plek.

17. Plaats je watermerk en sla op als jpg

Je creatie is klaar!!!
Bedankt voor het maken
Vertaling door Karin op 21-04-2024

Extra uitwerking AI generated en tubed door mijzelf.

 

Reacties zijn gesloten.