PUCKY

Pucky

Originele les van Reny

Deze tutorial is geschreven door Reny 05-03-2021, het © is van haar.
Het is niet toegestaan deze of delen hiervan te kopiëren, te linken en/of ergens anders te plaatsen zonder haar toestemming.
De © van de gebruikte materialen is voor de rechtmatige eigenaar.

Als je deze tutorial voor je eigen forum club of site wil gebruiken dan moet je daarvoor zelf toestemming aan de schrijfster vragen.

De vertaling is geschreven met PSP 2019 maar kan ook met andere versies gemaakt worden.

Wij hebben van Reny toestemming gekregen om haar lessen te vertalen naar het Nederlands
Reny dank je wel dat wij de tutorials mogen vertalen
Danke sehr Reny das wir erlaubnis haben deine tutorials zum ubersetzen.

De tutorial is geschreven met deze kleuren en de bijgeleverde materialen.
Als je eigen materialen, kleuren of een andere versie van PSP gebruikt
kan het zijn dat je moet spelen met een Mengmodus en/of Laagdekking:

Benodigde Filters
Alien Skin – Eye Candy 5 Impact – Glass

Benodigd materiaal

Zelf nodig:
Mijn hoofdtube is van Laguna en een misted tube mijne is van Lisa T

Zet je wood and metal gradient in je psp map Verlopen
Zet je Selectie Pucky1 in je psp map Selecties

PUNT 1

Open je tubes en open een transparante afbeelding van 900 x 600 Pixels
Vul met je bijgevoegde verloop .

PUNT 2

Effecten – Artistieke effecten – Topografie met deze instelling

Open nu ”Dekorpucky” Bewerken – Kopieren – Bewerken – Plakken als nieuwe laag
Staat gelijk goed.
Effecten – Randeffecten – Accentueren
Lagen – Dupliceren
Afbeelding – Spiegelen – Horizontaal Spiegelen ( Oudere versies Vertikaal spiegelen ).
Lagen – Samenvoegen – Omlaag samenvoegen.
Herhaal nogmaals

PUNT 3

Lagen – Nieuwe rasterlaag
Selecties – Selectie laden/opslaan – Selectie laden vanaf schijf (Pucky)

PUNT 4

Vul met je verloop
Selecties – Wijzigen – Inkrimpen.
Druk op je toetesenbord op je delete knop
Selecties – Niets selecteren
Effecten – 3D effecten- Afschuining binnen

PUNT 5

Effecten – Insteekfilters – Alien Skin – Eye Candy 5 Impact – Glass met deze instelling
” (beyourself-glass” in je materiaal, installeer door dubbel te klikken).

PUNT 6

Open nu de “Mistedtube” Bewerken – Kopiëren – Bewerken – Plak als nieuwe laag
Pas de grootte aan zodat die in je ovaal staat
Open nu je “Haupttube” Bewerken – Kopiëren – Bewerken – Plak als nieuwe laag
Zet in het midden.
Geef een slagschaduw naar eigen inzicht

PUNT 7

Open nu ”Dekorpucky4″ Bewerken – Kopiëren – Bewerken – Plak als nieuwe laag
Verschuif naar rechtsboven

Lagen – Dupliceren
Afbeelding – Spiegelen – Vertikaal spiegelen
Afbeelding – Spiegelen – Horizontaal spiegelen
Lagen – Samenvoegen – Omlaag samenvoegen

PUNT 8

Open nu ”Dekorpucky3″ Bewerken – Kopiëren – Bewerken – Plak als nieuwe laag
Afbeelding – Spiegelen – Horizontaal spiegelen
Verschuif naar rechts boven zoals hieronder vb

Lagen – Dupliceren
Verschuif naar links onder
Lagen – Samenvoegen  Omlaag samenvoegen.

PUNT 9

Open nu ”Dekorpucky5″ Bewerken – Kopiëren – Bewerken – Plak als nieuwe laag
Objecten – Uitlijnen – Links
Objecten – Uitlijnen – Boven
Schuif een heel klein beetje naar rechts dat het niet helemaal tegen de kant aan staat.
Lagen – Dupliceren
Afbeelding – Spiegelen – Vertikaal spiegelen
Afbeelding – Spiegelen – Horizontaal spiegelen
Lagen – Samenvoegen – Omlaag samenvoegen
Effecten – 3D effecten – Slagschaduw

Schrijf een tekst
Geef een slagschaduw naar inzicht

PUNT 10

Afbeelding – Randen toevoegen –  1 Pixel in Zwart
Effecten – 3D Effecten – Als knop met deze instelling

Afbeelding – Randen toevoegen – 40 Pixels in Wit
Open nu ”Randpucky6″ Bewerken – Kopiëren – Bewerken – Plak als nieuwe laag
Effecten – 3D Effecten – Als knop met deze instelling

PUNT 11

Plaats je watermerk en eventuele copyrights.
Lagen – Samenvoegen – Alle lagen samenvoegen
Aanpassen – Scherpte – Verscherpen

Klaar!!

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.